De investering dubbel en dwars waard - Interview met Hans van Dijkman Zonne-energie

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Hans Bosch van Dijkman zonne-energie vond een marketeer met hulp van WisePeople

Dijkman Zonne-energie is een specialist in duurzame energie en levert diverse soorten zonnepaneelinstallaties. Toen Hans Bosch, Sales Manager, drie jaar geleden bij Dijkman Zonne-energie kwam was er nog geen marketingafdeling. Ze maakten een strategisch marketingplan met Adwise en gingen de samenwerking aan met WisePeople voor de zoektocht naar marketeers voor hun eigen inhouse team. Zowel Alice, Anique en Jeroen gingen via WisePeople bij Dijkman Zonne-energie aan de slag.

Eerst zelf zoeken

Hans: "Onze eerste marketingcollega startte met het project van een nieuwe merknaam en -uitstraling. Ter ondersteuning hadden we iemand nodig die tijdelijk het stukje Social Media op zich kon nemen. Via WisePeople ging Alice bij ons aan het werk op basis van Inhouse Services." Daarnaast ging Dijkman Zonne-energie op zoek naar iemand die hen vast en fulltime kon gaan versterken.

Alleen ging die zoektocht niet zoals ze hadden gehoopt. Hans: "Ondanks dat we erg tevreden zijn over de service van WisePeople, wilden we eerst zelf proberen om iemand te vinden. We zijn een kleine organisatie en denken goed na over elke uitgave die we doen. Helaas ging onze zoektocht minder makkelijk dan gedacht en zijn we toch weer met WisePeople in gesprek gegaan. De kwaliteit en het niveau dat geleverd wordt in combinatie met het vertrouwen door de samenwerking met Adwise maken dat de investering het voor ons dubbel en dwars waard is."

Twee kandidaten voorgesteld

Hans: ‘Op het moment dat we met Sanne in gesprek gingen was er niemand die de marketingafdeling runde en hadden we snel iemand nodig. Het moest dus echt iemand zijn die al een aantal jaar ervaring had, zelfstandig aan de slag kon en de samenwerking met Adwise kon oppakken." Sanne: "We hebben samen gekeken naar wie het beste bij hen zou passen op het gebied van kennis & kunde én op het gebied van persoonlijkheid. Na een uitgebreide voorselectie hebben we twee kandidaten voorgesteld."

Hans: "Marketing is niet mijn eigen vakgebied, inhoudelijk kan ik dus iemands expertise minder goed beoordelen. WisePeople kan dit wel, dus het vertrouwen dat deze twee kandidaten konden was ze zeiden dat ze konden was er helemaal. Voor mij was het dus vooral belangrijk dat de persoonlijke klik er was en dat het karakter ook met de organisatie matcht. Het gevoel bij Jeroen was meteen goed!"

Op rolletjes

Hans: "Nu Jeroen er is loopt alles op rolletjes. Je ziet meteen dat het effect onwijs groot is. Het contact met Adwise en WisePeople verloopt soepel en de leadstroom is constant. Precies waar we op hoopten." Tegelijkertijd met Jeroen startte onze Digital Mastermind Anique ook bij Dijkman Zonne-energie voor één dag in de week. Anique is de ondersteunende kracht en neemt alle social media op zich. Lees hier het verhaal van Anique.

Altijd persoonlijk

Hans: "Absoluut! De communicatie met WisePeople is prettig, ze zijn niet dwingend en altijd open en eerlijk. Als het niet kan, dan kan het ook niet en daar zijn ze dan ook meteen duidelijk in. Dat werkt fijn. Via WisePeople hebben we goede werknemers binnen gekregen waar we super tevreden mee zijn. Ook is het fijn dat er na een maand nog een evaluatiemoment is, dat er gecheckt wordt of het écht allemaal goed gaat. Daardoor bouw je een relatie op en is het altijd erg persoonlijk." 

Of Hans ons een cijfer kon geven was een lastige… Hans: "Ik heb nog nooit een 10 gegeven, want er kan áltijd wel iets beter in mijn ogen. Maarja als iets goed is, is iets goed, dus in dat geval is het een 8 op een schaal van 8, haha!"


Kun jij ook hulp gebruiken bij het opzetten of uitbreiden van jouw marketingteam?
Er zijn verschillende opties mogelijk: op basis van Inhouse Services, Detachering en Executive Search. Neem gerust contact met ons op, dan gaan we graag met je in gesprek om te kijken hoe we kunnen helpen.