‘Gewoon doen!’

Die o-zo-bekende fase, dat je even niet meer weet wat je wilt. Veel mensen herkennen het, zo ook Anique. Wat ze wel wist, was dat ze zichzelf verder wilde ontwikkelen binnen marketing. Ze sleepte het Young Mastermind Programma in de wacht en ging aan de bak: eerst 3 maanden het Digital Marketing Traineeship en daarna 12 maanden inhouse via WisePeople. Lees hier haar verhaal.

Even voorstellen: Dit is Anique Aten en zij is een van onze Digital Masterminds.

ANIQUE IN HET KORT:

  • Ze is 25 jaar oud
  • Woont in Oldenzaal
  • Zit in ons Young Mastermind Programma
  • Heeft het Digital Marketing Traineeship succesvol afgerond
  • Werkt nu voor verschillende organisaties via WisePeople


Eerst even wat meer over Anique. Ze studeerde Toerisme Management op Saxion in Deventer. Niet meteen een studie die je verwacht bij een marketeer. Toch verliep dit heel natuurlijk. Ze begon na haar studie bij een reisorganisatie in het commerciële team op de productafdeling waar ze haar eerste marketingteksten schreef. Daarna stroomde ze door naar de klantenservice: een pittige baan waar ze leerde hoeveel impact woorden kunnen hebben. En een super belangrijk inzicht bij het schrijven van content! Hierna ging ze aan de bak als SEO copywriter en kon ze zichzelf écht marketeer noemen.

‘Het was het uitgelezen moment om dingen bij te leren en om erachter te komen wat er bij mij past.’


‘Wat wil ik nou echt?’
was de vraag die Anique zichzelf stelde. Ze had al een paar jaar werkervaring maar wist nog niet helemaal welke richting ze op wilde. Toen ze de vacature voor de Digital Marketing Traineeship via Adwise voorbij zag komen werd ze meteen getriggerd. ‘Ik kende nog maar zo’n klein deel van marketing terwijl er zoveel meer is. Het was het uitgelezen moment om dingen bij te leren en om erachter te komen wat er bij mij past’. Dit in combinatie met de baangarantie bij het Young Mastermind programma was voor haar hét teken om ervoor te gaan.

Anique had al wel een paar specialismen die haar aandacht trokken, maar wilde met het traineeship juist in de breedte groeien als marketeer. In 12 weken werden Anique en haar mede-trainees ondergedompeld in alle digital marketing disciplines. Uniek aan het Digital Marketing Traineeship bij Adwise is dat de vakspecialisten van Adwise je de best practices van hun vakgebied leren en je dit vervolgens direct in de praktijk gaat brengen. ‘Dit was het allerleukste van het traineeship, hier kreeg ik echt onwijs veel energie van! Zo bouwden we voor één van de opdrachtgevers een website. Dit gaf mij zoveel inzicht, je beseft je namelijk soms niet hoeveel er bij zoiets komt kijken en waar je allemaal rekening mee moet houden. Dat vond ik heel interessant!’ Het traineeship heeft haar echt laten proeven van alle specialismen. Ze heeft nu een bredere algemene kennis en heeft kunnen ontdekken welk specialisme bij haar past.

Tussendoor had Anique veel ontwikkelingsgesprekken met Sanne van WisePeopleWat past er bij mij? En bij wat voor organisatie zie ik mijzelf werken? ‘Deze gesprekken draaiden echt om mij. Het samen sparren met Sanne over wat ik wil heeft mij echt verder geholpen. Zo kwam tijdens een van de gesprekken ook ter sprake of ik het leuk zou vinden om bij meerdere organisaties aan de slag te gaan. Dat leek mij wel wat!’. Al tijdens het traineeship ging ze één dag per week extern aan het werk bij een opdrachtgever.

‘Je komt er echt achter wat je wilt door het gewoon te doen.’


‘Bij opdrachtgevers doe je toch weer andere dingen én je leert ook meer over wat je wilt; zie ik mijzelf hier werken, waarom wel of waarom niet?. Je komt er echt achter wat je wilt door het gewoon te doen.’
Anique zit nog middenin het Young Mastermind Programma en werkt nu via Inhouse Services voor drie verschillende opdrachtgevers. Van het opzetten van de marketing tot het ondersteunen van een marketingteam, overal is het weer anders. ‘Juist dat maakt het zo leuk!’

Anique is creatief, onderzoekend en heeft een groot inlevingsvermogen. Deze kwaliteiten kan ze heel goed inzetten in haar werk als digital marketeer. Binnen organisaties waar de focus niet op marketing ligt, maakt ze méteen impact. ‘Ik ben heel nieuwsgierig, sta open voor nieuwe dingen en ga graag in overleg met opdrachtgevers om te kijken waar ze naartoe willen.’

Ooit zei iemand tegen haar: Wat nou als het wél lukt? Dit zette haar aan het denken en sindsdien stelt ze zichzelf regelmatig weer die vraag. ‘Soms als ik zenuwachtig ben of ergens tegenop zie dan denk ik aan de dingen die er mis kunnen gaan, maar juist door het positief te benaderen daag ik mezelf uit.’ Voor iedereen die meer over digital marketing wil leren heeft ze één advies: gewoon doen! Of dit nou via een traineeship is, een opleiding of een nieuwe baan. ‘Ga testen, uitproberen, met vallen en opstaan. Alleen dan kom je er achter wat écht bij jou past! Mij heeft het heel veel gebracht.’

LET'S TALK!

Door Anique enthousiast geworden over het Young Mastermind Program en het Digital Marketing Traineeship? We starten weer in april én september! Of ben jij benieuwd naar wat we nog meer voor jou kunnen betekenen? Stuur ons een berichtje!