

Recruiters, ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Wat maakt WisePeople anders? Wat onderscheidt Sanne als persoon, recruiter én als manager? En hoe komt haar perfecte match tot stand? In dit interview lees je alles over Sanne en haar kijk op het vak. En ohja, ben jij een ‘90s kid en was jij fan van Tyra Banks? Misschien zit er dan wel een vage herinnering van Sanne in je hoofd. Scroll snel verder en kom erachter hoe dat zit!
Even voorstellen: Dit is Sanne Nijhof en zij is Business Unit Manager bij WisePeople.
Over Sanne. Tijdens haar studie Bedrijfswetenschappen kreeg haar leven een andere wending. Op 18-jarige leeftijd deed ze mee aan het eerste seizoen van Holland's Next Topmodel (yes, dit is ‘m: het aha-moment). Ze won(!), stopte met haar studie en reisde de hele wereld over. Een avontuur waarin ze kennismaakte met alle soorten culturen en mensen. Later begon ze naast haar modellenwerk een zelfstudie: Management, Economie & Recht. Eenmaal afgestudeerd ging ze eerst als Project Administrator aan het werk, groeide ze door naar Projectmanager en vervolgde ze daarna haar carrière bij Brunel waar ze 5 jaar als Recruitment Consultant werkte.
‘Ik wilde een stap maken’, aldus Sanne. Ze kwam in gesprek met Adwise en vanuit daar begon het balletje te rollen. Sanne nam de uitdaging aan als Business Unit Manager bij zusterorganisatie WisePeople. Op dat moment werkte er een aantal medewerkers op basis van Inhouse Services bij verschillende klanten, maar stond het bedrijf an sich echt nog in de kinderschoenen. ‘Het leuke was dat ik het vanaf hier verder kon gaan opbouwen. Nu een jaar later heb ik versterking van Elina en Sascha en blijft onze community van Digital Masterminds elke maand groeien.’
Door haar modellenwerk en haar werk als Recruitment Consultant kun je gerust zeggen dat Sanne heel wat mensenkennis heeft opgebouwd. Ze stelt mensen snel op hun gemak en weet precies wanneer ze wel of niet moet doorvragen. Dit komt goed van pas bij zowel de gesprekken die ze voert met opdrachtgevers als professionals.
Voor organisaties waar marketing (nog) niet de hoofdfocus is, kan het soms lastig zijn om te bepalen waar je moet beginnen. Zo komt het regelmatig voor dat de vraag die een opdrachtgever bij WisePeople neerlegt uiteindelijk anders wordt ingevuld. ‘Ik vind het leuk om met bedrijven in gesprek te gaan om ze strategisch te kunnen helpen groeien. Door onze brede kennis op marketinggebied denken we altijd mee over hoe ze hun marketing kunnen verbeteren en welk specialisme ze hierbij nodig hebben. Door een bedrijf op deze manier écht te leren kennen, weet je precies wat voor persoon er past. Zowel op basis van kennis en opleiding, als op persoonlijkheid en cultuur. We zien het echt als een samenwerking.’
De werkwijze met digital & marketing professionals is vergelijkbaar: maatwerk en gericht op het individu. ‘We kijken samen naar wat zij nu en in de toekomst ambiëren, wat ze leuk vinden, waar ze minder energie van krijgen en hoe we hun carrière een mooie vervolgstap kunnen geven. We willen ook altijd achterhalen waarom ze iets willen, we vragen altijd door. Alleen dan krijg je een goed beeld van de persoon die voor je zit en welke functie en organisatie bij hem of haar past. We denken dus altijd vanuit de persoon en niet vanuit de vacatures die we moeten vullen.’
Ook deze gesprekken gaan wel eens anders dan verwacht. ‘Soms heeft iemand al een bepaald type functie of organisatie in het hoofd, maar komen we er tijdens de gesprekken achter dat iets anders net zo goed of zelfs beter zou passen. Er is altijd ruimte om dingen te ontdekken. Want wij zijn ervan overtuigd dat je met een wederzijdse vertrouwensband écht de perfecte match kunt maken.’
Naast matchmaking, is Sanne samen met haar collega’s druk met het verder opbouwen en professionaliseren van WisePeople. ‘Het leuke is dat we de vrijheid hebben om alles nog vorm te geven. We blijven ontwikkelen en nadenken over de diensten die we aanbieden en hoe we dat op een onderscheidende manier kunnen doen. De samenwerking met Adwise is daarin extra fijn: we hebben alle kennis over digital marketing bij de hand.’
Over de vraag wat Sanne anderen graag mee wil geven, hoeft ze niet lang na te denken. ‘Blijf jezelf. Ik vind het juist interessant dat iedereen uniek is. Iedereen heeft zijn eigen krachten en als je dat in een team bundelt, heb je zoiets moois. Natuurlijk kun je jezelf altijd blijven ontwikkelen, maar als je sommige dingen niet kan, mag je daar eerlijk over zijn. Ook bij WisePeople vind ik dit heel belangrijk.’
Wil jij samen met Sanne WisePeople verder uitbouwen op het gebied van online marketing? Leuk! We zoeken nog een stagiair(e) content marketing, klik hier voor meer info.