Recruitment met personal touch - Interview met Toelevering Online

Als je op zoek bent naar een manier om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen, heb je vergaande expertise nodig op meerdere fronten. Dit was ook het geval voor Daan Bol, directeur van Toelevering Online: een e-commerce platform voor de aankoop van maatwerk kozijnen. Hij had ambitieuze plannen voor uitbreiding in Europa en wist dat om hier een succes van te maken, hij het team moest uitbreiden met de benodigde ervaring en skills. In WisePeople vond hij de juiste partner die hem hierbij kon helpen. Terwijl Daan zich bleef concentreren op de kernactiviteiten van zijn bedrijf, leidde Elina van WisePeople de zoektocht naar de perfecte match. En die vond ze! In dit artikel lees je de ervaringen van Daan en zijn nieuwe collega’s Martijn en Kuno.

‘Waarom zelf zoeken als je kan leunen op het uitgebreide netwerk en expertise van WisePeople?’ 

Het vinden van versterking op e-commerce- én managementvlak was voor Daan een cruciale stap voor de uitbreidingsplannen van Toelevering Online. Hij besloot daarom niet zelf te gaan grasduinen, maar meteen aan te kloppen bij WisePeople voor hulp. Daan: ‘Ik ben zelf een aantal jaren HR Adviseur geweest dus ik weet wat de waarde van een extern recruitmentbureau kan zijn. Waarom zelf zoeken als je kan leunen op hun uitgebreide netwerk en expertise? Het scheelt ons een hoop tijd en moeite.’ 

Daan: ‘Ik had een fijn gesprek met Sascha en Elina en het werd me direct duidelijk dat we op een transparante en efficiënte manier zouden gaan werken. Wanneer het nodig is zouden we goed contact hebben, en op de momenten dat dit niet nodig is hebben we dat niet.’ Dit gaf Daan het vertrouwen dat ze in goede handen waren bij WisePeople. 

‘We hebben alleen kandidaten gesproken die echt de kwalificaties hadden die wij zochten.’

Daan had duidelijk voor ogen wat hij zocht: een Marketing & E-commerce Manager met internationale ervaring en bewezen expertise, én een CRO Specialist. Hoe het selectieproces is verlopen? Daan: ‘WisePeople was heel kritisch bij het voorstellen van geschikte kandidaten. Daarom hebben we alleen de mensen gesproken die echt de kwalificaties hadden die wij zochten. Ik kon ervan uitgaan dat we alleen de allerbeste mensen voorgesteld kregen.’ Martijn en Kuno maakten daarbij de meeste indruk. Voor de CRO vacature had Martijn een bewezen track record, zowel op operationeel als strategisch niveau. En voor de managerrol bracht Kuno de perfecte expertise mee op internationaal en e-commerce vlak. Daan was ervan overtuigd dat zowel Martijn als Kuno een belangrijke bijdrage zou kunnen leveren aan de groei van het bedrijf.

Hoe Martijn en Kuno als professionals het proces hebben ervaren?

Martijn was nog maar net begonnen met zijn zoektocht naar een nieuwe baan toen Elina hem benaderde op LinkedIn. Martijn: ‘Ik had nét het vinkje op LinkedIn aangezet toen Elina mij een bericht stuurde en vroeg wat ik precies zocht. Die vraag sloeg de spijker op z’n kop! Ik zat nog midden in de fase waarin ik uitzocht welke carrièrestap bij mij zou passen. Een gesprek met Elina, die kennis & ervaring heeft in digital én loopbaancoaching, was dus zeker interessant.’ En dit gesprek wierp zijn vruchten af. Martijn merkt op dat als hij de vacaturetekst voor zijn huidige baan bij Toelevering Online op eigen houtje voorbij had zien komen, hij waarschijnlijk niet had gesolliciteerd. Maar door Elina kwam hij erachter dat dit toch goed bij hem bleek te passen. 

Martijn: ‘Elina’s aanwezigheid tijdens het kennismakingsgesprek met Daan was erg fijn. Het feit dat een derde partij aanwezig is bij zo'n gesprek maakt dat je achteraf goed samen kunt reflecteren en niet vastloopt in twijfels die misschien niet gegrond zijn. Elina bracht mij een extra perspectief wat me hielp om de uiteindelijke beslissing te maken.’

‘In plaats van me te pushen om de functie aan te nemen, werd er gekeken of de rol wel echt bij mij past.' 

Ook Kuno kwam er door samen te sparren met Elina achter wat hij nou echt zocht in een nieuwe baan. Hoewel hij in het verleden vaker met recruiters had gesproken, was hij verrast door de aanpak van WisePeople. Kuno: ‘In plaats van te ‘’pushen’’ om een bepaalde functie aan te nemen, merkte ik dat Elina echt onderzocht of ik de juiste persoon was voor de rol en of het bedrijf wel bij mij paste. Ze stelde ontzettend veel vragen waardoor ik goed aan het denken werd gezet.’ Vervolgens stelde Elina de vacature bij Toelevering Online aan hem voor. E-commerce was Kuno al op het lijf geschreven, maar kozijnen? Daar moest hij even over nadenken. Elina nam hem mee in de ambities en unieke cultuur in het bedrijf. Dit overtuigde Kuno om het gesprek aan te gaan met Daan. Kuno: ‘Het gesprek gaf mij direct het juiste gevoel, deze organisatie past echt bij mij. Hier zag ik mijzelf aan de slag gaan!’

Kuno: ‘Bij WisePeople krijg je niet zomaar een standaard recruitment ervaring. Ze hebben zelf een achtergrond in online marketing en weten daarom precies waar ze over praten. Ze stellen de juiste vragen en hebben oog voor jou als persoon en waar jij met jouw skills en ambities het beste tot je recht komt. Dit maakt dat het gewoon een ontzettend fijne ervaring is om met WisePeople op zoek te gaan naar die volgende carrièrestap.'

Met Kuno en Martijn aan boord heeft Toelevering Online twee toppers binnengehaald en is het bedrijf klaar om de volgende stap te zetten. Kun jij ook wel wat hulp gebruiken bij het opzetten of uitbreiden van jouw e-commerce? Daan’s advies luidt: ‘Kijk eens hoe WisePeople je hierbij kan helpen. Onze verwachtingen zijn in ieder geval meer dan waar gemaakt!’  

Er zijn verschillende opties mogelijk: op basis van Inhouse Services, Detachering en Executive Search werven wij digitaal talent voor organisaties. Neem contact op, dan gaan we graag met je in gesprek om te kijken hoe we kunnen helpen.

Of ben jij een digital professional en op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij denken graag met je mee. Stuur ons een berichtje, samen kijken we in welke rol en omgeving 100% bij jou past!