Het moest gewoon zo zijn - Interview met Better Being Company

Interview Better Being Company

Soms komen de juiste persoon, de juiste functie én de juiste organisatie precies op het juiste moment bij elkaar. Dan vraag je je af, zulk toeval bestaat toch niet? Het lijkt wel meant to be. Dit werd in levenden lijve ondervonden door Bianca Hofstede en Marcel Heijboer van Better Being Company. Lees hier hun bijzondere verhaal.

They go way back

Laten we beginnen bij het begin, want Marcel Heijboer en Adwise, de ‘grote zus’ van WisePeople, go way back. De eerste samenwerking bloeide op in 2009, toen Marcel nog bij voormalig werkgever Atkins zat. Marcel: "Ik herinner mij onze eerste meeting nog erg goed: op een zaterdagmiddag met het gehele Adwise team, dat was toen zeven man. We hebben dus al een lange samenwerking, vanaf de beginjaren van Adwise tot nu met de groei die ze hebben meegemaakt." Sinds 2020 werkt Marcel als Director of Marketing & E-Commerce bij Better Being Company (voorheen Nutraceutical), een grote internationale organisatie op het gebied van verkoop, productie en distributie van vitamines, mineralen en andere wellness producten.

Internationaal voet aan de grond

Marcel vertelt: "De organisatie zat midden in een transitie om internationaal meer voet aan de grond te krijgen via lokale retailers en distributeurs. Een grote slag waarbij veel capaciteit gevraagd werd op het gebied van marketing en sales. Van daaruit ontstond de behoefte voor uitbreiding van ons team. Vanuit de samenwerking met Adwise is het contact met WisePeople gelegd." In samenwerking met Evelien, Account Director bij Adwise, en Sanne en Elina van WisePeople werd het initiële functieprofiel opgesteld, gericht op een Digital Marketeer.

Getipt via LinkedIn

Zo begon WisePeople met de zoektocht naar een nieuwe collega voor Better Being Company. Naast onze eigen community van (digital) marketing professionals spreken we ook veel nieuwe mensen, bijvoorbeeld via LinkedIn. Zo kwam Elina, Recruitment Consultant bij WisePeople, in contact met een collega van de (destijds) werkgever van Bianca. Hij was zelf nog erg tevreden met zijn huidige baan maar tipte ons wél aan een collega die misschien open stond voor een kennismaking. Je raadt het al… Bianca!

Snijvlak branding en sales

Bianca: "Ik werkte als Product Manager waar mijn focus voornamelijk uitging naar het bouwen van merken en het verbeteren van de verkoop. Mijn functie veranderde, waardoor ik openstond voor een nieuwe stap." In haar oriëntatie op de arbeidsmarkt werd ze overspoeld door de mogelijkheden. Ze overwoog daarbij om zich meer te specialiseren in digital marketing en kwam door de gesprekken met Elina ook in aanraking met het Young Mastermind Programma van WisePeople. Bianca: "Ik had twee jaar werkervaring, maar niet specifiek binnen digital. Het programma zou een mooi opzetje kunnen zijn om hier meer ervaring in op te doen. Toch had ik nog wel twijfels. Deze heb ik toen ook uitgesproken en samen met Elina hebben we alle mogelijkheden doorgenomen." Uit de gesprekken bleek uiteindelijk dat een bredere, meer allround functie op het snijvlak van branding en sales het beste bij haar zou passen. Bianca bracht ook nog eens kennis en ervaring van de medische sector mee uit haar vorige functie. Dus ondanks dat er een meer ‘digital’ profiel gezocht werd voor de functie bij Better Being Company, wist Elina: dit kan een goede match zijn!

Veranderde behoefte

Marcel: "Door veranderingen binnen de organisatie kwamen er andere behoeften voor het profiel van de marketingpositie. Minder digital marketing, meer gericht op allround en branding. We waren hier nog zoekende in, maar eigenlijk op dat moment bracht Elina ons in contact met Bianca. Elina wist goed de link te leggen met wat we precies zochten, ook de ongeschreven behoeftes die je uit een gesprek haalt. Echt complimenten dat ze dat heeft doorzien. Want de ervaring van Bianca was precies wat ik op dat moment zocht, namelijk in in sales en branding. Alles kwam mooi samen."

Meteen raak

Bianca: "Ik had niet eerder met een bemiddelingsbureau zoals WisePeople gewerkt. De begeleiding was erg fijn, ik kon altijd bellen of mailen met vragen. Daarnaast denk ik niet dat ik deze functie zelf had gevonden. Better Being Company is een Amerikaans bedrijf van oorsprong en wereldwijd een grote speler in de markt, maar de employer branding in Nederland was nog minimaal. Dan is het handig dat je via WisePeople alle informatie krijgt die je nodig hebt. Deze vacature was ook de enige die Elina aan mij voorlegde, ze voelde goed aan dat dit het beste bij mij zou passen."

Bianca raadt het andere professionals die zich oriënteren op een vervolgstap zeker aan om in contact te komen met WisePeople. Ze zegt hierover: "Ik vond het soms lastig om de controle uit handen te geven, je wordt immers voorgesteld door een derde partij in plaats van dat je direct zelf solliciteert. Maar het heeft echt goed uitgepakt en ik ben achteraf superblij met het resultaat!"

Win-win-win situatie

Ook voor Elina was het bijzonder om mee te maken dat alles zó op z’n plek viel. "De juiste persoon, precies op dat moment beschikbaar, met ervaring in de branche én een organisatie die openstaat om het functieprofiel aan te passen naar iemands ambities en interesses. Als er dan ook nog een persoonlijke klik is en iemand goed in het team blijkt te passen, gaat bij ons echt de vlag uit. Een unieke match! Dit maakt ons werk zo ontzettend bijzonder en waardevol, letterlijk een win-win-win situatie."


Ook jouw marketingteam uitbreiden?
En weet je nog niet welke functie de beste aanvulling is voor je huidige team? Of heb je hulp nodig bij de werving en selectie? Laat het ons weten, we gaan graag met je in gesprek om te kijken hoe we kunnen helpen.


Of ben jij op zoek naar een nieuwe baan?
En zit jij nog in dubio over wat je precies zoekt binnen (digital) marketing? Stuur ons een berichtje! We denken graag met je mee. Wie weet vinden we ook jouw perfecte match.