Een gouden combi - Interview met Ziezodan

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Development programma Adwise Academy

Ziezodan, een dienstverlener in het onderhoudsdomein binnen het vastgoed, is al jaren klant van Adwise en nu ook een tevreden opdrachtgever van WisePeople. Hoe dat zo? We gingen op bezoek bij Simon Helder (Operationeel Directeur Ziezodan) en zijn nieuwe collega Charlotte van der Wiele (Marketeer). Lees alles over hoe deze scale-up hun eigen marketingteam heeft uitgebreid.

DE ZOEKTOCHT

Ben je een groot vastgoedeigenaar of werk je bij een woningcorporatie? Dan kan het bijna niet anders dan dat je Ziezodan kent, want ze groeien enorm! Om de groei ook op marketinggebied bij te blijven ontstond de wens om deze discipline ook volledig in huis te halen. Bij Ziezodan werkte al een Digital Mastermind van WisePeople voor twee dagen in de week, op basis van Inhouse Services. De groei van de organisatie vroeg nu ook om een vaste marketeer in dienst.


Adwise
is de 'grote zus' van WisePeople en valt onder hetzelfde label. We werken vanuit één kantoor in Almelo en zijn nauw verbonden met alle Digital Brains van Adwise. Een samenwerking waardoor we toegang hebben tot een groot netwerk van (digital) marketeers.

GOED VERTROUWEN

‘Na gesprekken binnen ons eigen netwerk kwamen we er achter dat goede marketeers niet voor de poort liggen. We hebben een klein team waardoor we niet veel tijd hebben voor het zoeken naar een geschikte kandidaat.’ Aldus Simon. De samenwerking met WisePeople vond hij een logische keus met de grootste kans om op korte termijn een goede marketeer te vinden. Het langdurige partnerschap met Adwise gaf daarin veel vertrouwen.

SCHOT IN DE ROOS

Na enkele gesprekken met zowel Sanne (Manager) als Elina (Recruitment Consultant) van WisePeople werd het profiel goed in kaart gebracht. Simon: ‘We wilden onze ambitieuze plannen voor 2022 gaan waarmaken. Hiervoor wilden we op korte termijn een nieuwe collega vinden, die voldoende capaciteit zou hebben om de juiste impact te maken én aantoonbare ervaring in marketing mee zou brengen.’ Een uitdaging waarvoor we alles uit de kast hebben getrokken en zelfs ons eigen netwerk is ingezet. Na het voeren van enkele gesprekken werd Charlotte voorgesteld, dit bleek een schot in de roos!

DICHTBIJ HET VUUR

Simon: ‘Ook als marketeer snap ik het heel goed dat je je bij WisePeople aansluit. Adwise heeft veel gave bedrijven als klanten en WisePeople zit daardoor dicht bij het vuur.’ Zo kwam ook Charlotte bij WisePeople. Want dat eigen netwerk, dat heeft Elina goed ingezet. Charlotte is namelijk een vriendin en tijdens een borrel werd vraag & aanbod uitgebreid besproken. Charlotte: ‘Ik werkte vijf jaar als marketing- en communicatieadviseur en merkte dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Ik heb her en der wat gesprekken gevoerd en zo ook met Elina.

DE MATCH

Na een kennismakingsgesprek met Sanne kwam de vacature bij Ziezodan ter sprake. Charlotte: ‘Ik vond het direct super interessant en wilde er graag meer over horen. Kort daarna werd ik bij Ziezodan uitgenodigd om op gesprek te komen. Hier kreeg ik meteen een goed gevoel. Dit was wederzijds want al tijdens het gesprek werd dit ook vanuit Simon en Michiel (Algemeen Directeur Ziezodan) uitgesproken. Dat was heel fijn!’ Omdat er vanuit beide partijen geen twijfels waren, ging het allemaal lekker snel. Charlotte maakte in een tweede gesprek kennis met andere collega's van Ziezodan. Vanuit beide partijen was er een match dus sinds 1 januari maakt Charlotte onderdeel uit van het team!

VOOR HERHALING VATBAAR?

Voor Charlotte was het de eerste keer dat ze met externe hulp een baan heeft gevonden. Ze had van te voren geen verwachtingen en ging er heel open in. Charlotte: ‘Ik had er in eerste instantie niet aan gedacht om een bureau als WisePeople in te schakelen, maar ik heb het echt als heel fijn ervaren. Los van het feit dat ik nu een superleuke baan heb, hoefde ik voor de sollicitatie geen motivatiebrief te schrijven, was het contact heel prettig en wist ik precies waar ik aan toe was. Elina en ik kenden elkaar natuurlijk al erg goed, daardoor was het vertrouwen dat zij iets zou vinden dat écht bij mij past bij de start al extra groot. Als Elina iets doet, dan weet je dat het goed geregeld wordt.’

‘Ook het gesprek met Sanne heb ik als heel prettig ervaren. Ze keek echt naar wie ik ben, wat ik deed en wat ik graag zou willen. Je bent geen nummertje waar zomaar wat vacatures onder de neus worden gedrukt. Aan de hand van mijn wensen werd de vacature bij Ziezodan benoemd, alle elementen die ik had genoemd kwamen hier in terug.’

Op de vraag of het voor iedereen geschikt is zegt Charlotte: ‘Ik denk dat het fijn is voor mensen die nog niet helemaal zeker zijn van wat ze zoeken. Ondanks dat ik al wat gesprekken had gevoerd was dit ook nog wel echt de fase waar ik zelf in zat. Daarnaast kende ik Ziezodan helemaal niet, dus de kans dat ik hun vacature had gevonden was niet groot. WisePeople denkt met je mee en linkt ze aan hun netwerk, dat is top!’

Zit jij in hetzelfde schuitje als dat Charlotte zat? Stuur ons een berichtje en dan kijken we samen naar wat we voor je kunnen betekenen.

Wil jij ook jouw marketingteam uitbreiden?

‘Mocht ik weer een marketeer zoeken, dan zou ik weer terugkomen bij WisePeople. Gewoonweg omdat ik uit ervaring weet dat ze talent aantrekken. De combinatie met Adwise is goud.’ Aldus Simon. Be like Simon & stuur ons een berichtje!