De weg naar de perfecte match voor Redable

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Development programma Adwise Academy

Bang dat die ene vacature nooit ingevuld wordt? ICT-leverancier Redable weet er alles van. De weg naar het vinden van de juiste werknemer is niet altijd even makkelijk. In hun oproep voor de gouden tip kwamen zij bij WisePeople, die de perfecte match tóch wist te maken.

DE ZOEKTOCHT

Redable: een veelzijdige ICT-leverancier gericht op de zakelijke markt met grote ambities voor de toekomst. De marketingoperatie van de organisatie begon al steeds volwassener te worden, maar kon nog véél groter. Daar hoorde een uitbreiding van het marketingteam bij. Een nieuwe collega die ondernemend is en veel verantwoordelijkheid neemt, met de juiste kennis van digital marketing om zo het succes van Redable te vergroten.

WIE HEEFT DE GOUDEN TIP?

Die zoektocht bleek niet al te makkelijk. Jelle Geerdink, Commercieel Directeur bij Redable, vertelt: “We zitten natuurlijk in een complexe markt. Ons team is klein, waardoor er veel zelfsturing wordt gevraagd. Daarnaast het is een brede rol binnen marketing, zowel operationeel als een stuk strategie. Dat vraagt dus enige ervaring. Dit alles maakte het lastig om iemand te vinden. Uiteindelijk deelden we een bericht op LinkedIn met de vraag wie de gouden tip voor ons had. Zo kwam ik via Karlijn van Adwise in contact met WisePeople.”

ONZE YOUNG MASTERMINDS

Sanne Nijhof, Business Unit Manager bij WisePeople, zag in het vraagstuk van Redable een match met ons Young Mastermind programma. Sanne: “Tijdens dit programma worden young professionals drie maanden door de award-winning specialisten van Adwise opgeleid in alle facetten van digital marketing om zo de állerbesten in hun vak te worden. Daarna gaan ze in-house bij een organisatie aan de slag en volgen ze het Continuous Learning Program van de Adwise Academy. Perfect voor organisaties die nieuw, hoogopgeleid talent zoeken dat vanaf dag één impact maakt in digital marketing”.

Een van deze Young Masterminds is de 24-jarige Julian Ros uit Enschede. In september 2021 startte hij met een groep van zeven andere trainees aan het Young Mastermind programma. Julian had al enkele jaren ervaring in digital marketing als zelfstandig ondernemer. In het Young Mastermind programma zocht hij een verdieping op zijn skills én een vervolgstap om deze toe te passen. In de gesprekken met Redable bleek er van beide kanten een match! Sinds december versterkt Julian fulltime het team.

Dit goede nieuws moest gevierd worden! Samen met Karlijn overhandigde Sanne een feestelijk cadeau. De aanstelling van Julian werd bezegeld met een heerlijke pot snoep voor alle collega's van Redable.

DE PERFECTE MATCH

Jelle: “We hadden al ervaring met Adwise, die veel op het vlak van digital marketing voor ons gedaan heeft. We weten dus hoeveel kennis en expertise daar in huis zit. Als iemand daar opgeleid is, zit de basis gewoon goed. Omdat het intern gedaan wordt door de mensen van Adwise, die letterlijk op elk vakgebied een specialist hebben. Ervaring kun je verder bij ons opbouwen, maar je hebt door dit programma al de juiste handvatten en je weet welke weg je moet bewandelen. Dat maakte dat wij dachten, dit is precies wat we zoeken.”

Sanne: “In het eerste gesprek met Redable werd duidelijk waar ze naar op zoek waren en welk type persoon hier goed zou passen. Hierdoor konden wij direct de juiste kandidaten voorstellen”. Jelle vult aan: “We kregen twee totaal verschillende personen voorgesteld, maar dat was juist goed. Hierdoor konden we aanvoelen wat het beste bij ons past. En andersom ook natuurlijk, de klik moet van beide kanten goed zijn.”

"IK ZIT ECHT OP MIJN PLEK HIER"

Julian over zijn ervaring over het Young Mastermind programma: “Alle specialisten van Adwise delen hun expertise, zo kom je meteen tot de best practices per kanaal of vakgebied. Ik had hiervoor zelf veel dingen uitgeprobeerd en geëxperimenteerd. Alleen binnen Google zijn er al zoveel verschillende invalshoeken en dingen om te proberen. Daar gaat ook heel veel tijd in zitten. Wat ik zo tof vond hier was dat je direct een expert voor de groep hebt, die je leert wat in hun ervaring het beste werkt en waar je ook direct zelf mee aan de slag kunt.”

“Dit maakt dat je in drie maanden echt een stevige basis krijgt in het gehele digital marketing veld. Je wordt goed begeleid, ook in je vervolgstap. Een halfjaar geleden had ik niet kunnen bedenken dat ik überhaupt in loondienst zou gaan! Maar ik ben heel blij met de keuze, ik zit echt op mijn plek hier. Vanuit WisePeople is er heel goed gekeken naar wat ik zocht, juist het brede aspect in de functie. Dat kan hier bij Redable perfect!”

Redable en Julian werken nog steeds nauw samen met Adwise. Julian: “Wekelijks heb ik een meeting met de Google Ads specialist van Adwise, waardoor ik steeds meer leer. We zijn ook bezig om een SEO strategie vorm te geven, daar helpt de SEO specialist van Adwise mij dan weer bij. Dit is voor mij ideaal om mijn niveau in digital nóg veel hoger te krijgen”.

DE PERFECTE MATCH, DICHTERBIJ DAN JE DENKT?

Wat worden we blij van zo’n mooie samenwerking! Bij WisePeople geloven we dat bedrijven groeien door de mensen die er werken. En mensen door de bedrijven waar ze werken. Heeft jouw organisatie ook zo’n vacature die maar niet in te vullen lijkt? We denken graag met je mee. Bekijk hier de mogelijkheden of neem contact met ons op.