Direct contact: +31 (0)546 80 74 81

CRO - 7 trends in conversie optimalisatie

Tom en Marco, twee specialisten uit het team van onze partner Adwise bezochten Conversion Hotel, een driedaags evenement vol met keynotes en workshops over persuasion, copywriting, analytics, storytelling en last but not least: strategieën waarmee middelen doelgericht ingezet kunnen worden en conversieoptimalisatie een succes wordt. Ze schreven er vervolgens een blog over met daarin de 7 trends in conversie optimalisatie.

 

Tom en Marco, twee specialisten uit het team van onze partner Adwise bezochten Conversion Hotel, een driedaags evenement vol met keynotes en workshops over persuasion, copywriting, analytics, storytelling en last but not least: strategieën waarmee middelen doelgericht ingezet kunnen worden en conversieoptimalisatie een succes wordt. Ze schreven er vervolgens een blog over met daarin de 7 trends in conversie optimalisatie.

1. Conversieratio is een output, maar je optimaliseert geen output. Optimaliseer input.

Conversieratio is een belangrijke KPI, maar het is niet de knop waaraan je draait om beter te presteren. Data-analyse, tools en andere hulpmiddelen zijn bruikbaar als ze leiden tot inzichten waarmee input zoals content en design verbeterd kan worden. Leiden ze niet tot deze inzichten, maak dan een verdiepingsslag. Stel meer vragen en verdiep je analyse totdat je weet hoe je de input moet aanpassen.

Lees verder op de website van Adwise - Your Digital Brain